En fantastisk kväll med barnen

Igår kväll var första kvällen utan Marcus. Pojkarna och jag kom hem till ett helt okej städat hem och ett mockat stall. Så vi gjorde det enda rätta; fikade på kex och mjölkdrink på däcket. Så jädrans mysigt och vi alla tre var så pepp på en varm septemberkväll med varandra.
Mjölkdrinken kan vara världens enklaste - päronyoghurt och mjölk. Det blir inte enklare än så. Eller godare för den delen.
Som ni kanske ser har Dante TVÅ tändare i näven (det går inte att lägga någon av dem ifrån sig). Milton kom på att där låg en annan under en säng (som givetvis inte fungerar). Bra där! Pjhuu.. Nu har han två. I alla fall ett tag.
 
 
Efter mys och fika, så körde Milton cirkuskonster för oss andra på studsmattan, sedan klättrade vi andra två också upp och hoppade lite vi också. Alltså vissa kvällar är bara lite finare än andra.
Sedan dök barnens faster med pojkvän upp och hälsade på en stund och efter det kom min mamma på besök. Vi åt kvällsmat, pratade och mamma läste böcker för barnen. Jag passade på att smita ut och ta in Armani och göra färdigt det sista i stallet medan de andra tre hade såhär mysigt. Och så passade jag på att plocka ordning det sista.
 
 
Sedan lite för sent så damp barnen i säng. Dante i sin alldeles för stora säng. Milton i sin höga nya säng med tanden i ett glas vatten i fönsterkarmen. I natt var tandfén givetvis på besök, det hör till.
En helt fantastisk kväll med andra ord. Verkligen. Jag hoppas på flera sådana kvällar nu när Marcus är iväg. Lycka rakt igenom. Och då påminns jag om hur bra livet är. Och hur fantastiska mina barn är.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0