På vår trapp

På vår trapp vid vår entré doftar det helt fantastiskt. En Smultronschersmin har fått planteras i kruka, tills den kan planteras ut i trädgården. Och vilket välkomnande då, att mötas till den doften!
I nuläget är den sådär klen och stripig, men vacker på något vis. Med åren hoppas jag att den blir riktigt stor och därmed kommer dofta ännu mer. Det påminner mig om mitt föräldrahem, där mamma har en fantastisk schersmin i trädgården och det är verkligen hemma för mig.
Jag hoppas att denna någon gång ska stå i närheten av trädäcket, så vi kan sitta där ute och känna doften av schersmin.
 
 
Jag har redan en schersmin har jag upptäckt, långt ner i trädgården, innbäddad av en massa annat grönt. Så när jag går till hästarna ute i hagen måste jag alltid stanna till och lukta på den. Det är verkligen sommar för mig!
 
Nu, jobb igen. Kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0