Måndagslista nr 195

Ny vecka! Idag är jag lite extra glad över att...

...Marcus har två semesterveckor kvar! Det är jag himla glad och tacksam över.

...Milton också är ledig två veckor till!

...jag mår förbaskat bra efter mitt snitt. 2,5 veckor har gått och jag har mått väldigt bra hela tiden.

...jag har kommit igång med lite promenader nu efter en ganska stillasittande graviditet och efter snittet. Verkligen inga långa rundor, men en kilometer här och där - som jag har längtat! Jag älskar att promenera!

...jag får chans att uppleva alla faser med mina barn. Dante verkar ha drabbats av kolik han också och hur galet jobbigt det verkligen är så är jag så galet tacksam över att jag får finnas här och genomlida det med honom. Och alla andra perioder, bra eller mindre bra, med båda barnen.

...jag nu ligger här på soffan med en sovande bebis på magen. En bebis som har en hand på min hals, lite som jag själv alltid hade på mina föräldrars halsar när jag var liten.

Slut för idag, tack för idag. Kram


Kommentarer
Malin

Stackars liten, hoppas inte koliken blir långvarig :(
Jag provade ju det mesta på Maja - massage, ligga på mage, miniform, sempers magdroppar, och ibland kändes det som om man bara levde på vatten och bröd för jag var rädd att det var något jag åt som orsakade magont.
Provade efter tips gripe water, något som används i England på kolikbarn. I vevan med det blev det bättre, men kan inte helt säga att det faktiskt var det som gjorde det. Men ett tips, skadar kanske inte att prova :) Har en bekant som säger att det gjorde underverk på hennes barn! Jag beställde på gripewater.se!

2014-08-11 @ 22:25:55
URL: http://malinnor.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0