Mitt barn, han har det bra

Den där rubriken lät präktig va? Vänta, jag ska förklara.
Idag satt Milton och jag och åt lite mellanmål, varav jag säger att han bara får lite mer mjölk, för sen är mjölken slut och vi har inte mer hemma. Milton säger då, precis så som han ofta säger vid liknande konversationer: "då får vi handla mer i affären, mamma".
Japp det får vi och det KAN vi göra. Tänk ändå vad bra vi har det, vad bra mitt barn han har det, vad tacksam jag är över att kunna erbjuda mitt barn detta som en av de mest naturliga sakerna i världen - handla det vi behöver.
Vi behöver inte titta oss långt bort för att se många som inte alls har samma möjlighet, detta finns både i Sverige och världen över, tyvärr.
 
Inte nog med att jag kan se till så att mitt barn alltid får i sig ordentlig mat, det finns så mycket mer jag har möjlighet att ge honom, både i ovärderliga ting så som trygghet, kärlek, närhet, värme, uppfostran. Jag har dessutom möjlighet att ge honom sådant som jag anser viktigt, men som givetvis inte alls är vare sig en självklarhet eller något som andra anser viktigt - jag ger honom möjlighet att växa upp på landet bland många olika typer av djur, mycket natur och närheten till byn där båda hans föräldrar har växt upp, tänk vad fint att ge vårt barn samma chans!
 
Tänk ändå vad viktigt det är med ens barn, hur mycket man vill ge dem och hur mycket man är beredd att offra för dem. Så tror jag de flesta föräldrar resonerar, oavsett situation. Att veta att vi har möjlighet att ge vårt barn det vi vill, känns fantastiskt och det är något jag är så tacksam över!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0