Måndagslista nr 147

Redan måndag igen och jag gillar det. Mina veckor är för närvarande inte allt för betungande då jag jobbar lite och är ledig mycket. Inte att föredra kanske, men oh så härligt (även om jag längtar efter ett heltidsjobb).
Idag, måndag, är jag lite extra glad över att...
 
...det finns halloumi-ost. Jag hoppas att alla har provat det, har ni mot för modan inte det - gör det!! Skiva den i skivor och stek, gaaaaaalet gott och jag är totalt fast i mitt beroende (medan Marcus bara skakar på huvudet åt mig, haha..). Sitter här och äter just nu faktiskt, wiiii !!
 
...min nya medryttare är så jädrans bra! Äntligen blir det lite rutiner för hästarna. Idag var hon här och red Armani, under tiden tog jag min lilla Malva och sedan bankade jag ner några lösa stolpar i hagen :)
 
...jag fick somna Milton idag. För Milton har det bara varit MammaMammaMamma som ska sova med honom det senaste halvåret, fram till för en vecka sedan ungefär då det bara blev PappaPappaPappa och jag saknar det.. Jag älskar att gå upp och somna Milton, mysigt som tusan.. Hoppas han ändrar sig igen, det hade passat oss alla tror jag, då Marcus inte tycker det är hälften så roligt som jag ;)
 
...Alba börjar bli rumsren, urinvägsinfektionen är bra (hoppas det håller sig så också), hon lyssnar bättre och sådär. Det är härligt att se framstegen!
 
...Milton och jag är lediga imorgon. ljuvligt och säkert skitintensivt - men oj så värt det! Vi ska pallra äpplen i fårhagen, ut och gå en sväng, kolla på Pettson och Findus (gissar och hoppas jag på) och äta. Så mycket är den dagen planerad, inte alls egentligen, vilket är härligt :)
 
 
Det var dagens, vi hörs senare. Kan inte lägga in bilder i ett inlägg förrän senare, för då förstör jag Marcus spelande vid hans dator där uppe, suck ;)
Kram och hej på en stund!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0