Att sysselsätta sig

Milton och jag har haft en omtumlande vecka, speciellt sedan Felix förvann. Jag tänker så mycket på honom och på Mimi. Jag tänker och tänker och tänker... Det betyder att för att slippa tänka hela tiden så sysslesätter jag mig med diverse saker och det är ju bra, jag ska nog inte tänka jämt faktiskt, det är nog heller inte så bra.
 
Men i alla fall, igår efter dagis så "multi-taskade" jag rejält - jag plattade håret, gjorde gryta, skalade potatis, dansade och sjöng till Astrid Lindgren-visor tillsammans med Milton, vi ritade, jag hängde upp tvätt, jag förberedde dagens redovisning med Milton som publik (enda tills han sa "inte prata mer mamma", nähepp, eeehh okej..), fixade välling, bytte bajsblöjor (japp två stycken), borstade tänder (Miltons), somnade Milton och sedan var min gryta klar runt 22,00 - då åt jag kvällsmat och fortsatte plugga en timme till.
Jag var trött sedan, skönt!
 
Idag fortsatte jag på samma spår - "multi-tasking". Jag har skurat kök, fixat mellanmål till Milton, tittat på Pettson och Findus, skurat badrummet, vikt och lagt in all ren tvätt = massor (som annars alltid bara läggs på hög tills någon får ett sådant här ryck = inte bra med så stora skrivbord som vi har, där får plats jättemycket tvätt), byggt tågbana med Milton, kört tåg också givetvis, gått varv efter varv efter varv (varför är det så roligt???) runt köksbordet, fixat välling, borstat tänder, nattat Milton (vilket idag tog lååång tid), tömt diskmaskin och nu har jag slagit mig ner i soffan.
 
Och jodå Yda har fått promenader, hästarna nytt vatten och hö varje dag, Vilse får kärlek och mat så fort han vill - djuren glöms minsann inte bort ;) I brist på annan bild så är det väl ungefär lite såhär jag känner mig, fast betydligt mindre fit än henne och inte med den där lugna "jag-har-allt-under-kontroll-blicken" hahaha ;)

 
Det är mycket man hinner med som gräsänka ändå, men inte mycket studier dessvärre. Och ikväll orkar jag inte sätta mig med engelskan. Har kikat på ett par grejer på internet, men det får räcka.
Nu snart blir det sängen för mig, jag är supertrött och jag tror att jag behöver sova. KRAM!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0