12-09-12

Är en dag vi alltid bär med oss och känner stor sorg över. Vår Felix fick somna in och det är så fruktansvärt. Saknaden efter honom är enorm och jag önskar så att Mimi var i Skåne. Mimi är egentligen hans riktiga matte och det känns så orättvist att hon inte fick vara med sin katt. Jag önskar så att jag kunde bytt plats med henne, även om jag såklart är tacksam över att jag fick vara med honom.
Tårarna rinner nu och denna underbara katt kommer alltid vara saknad. 14 år gammal blev han och det fanns inget att göra som kunde rädda honom till att få bli gammal i sitt hem.
Älskade Fille vad du är saknad. Du är så otroligt saknad och mitt föräldrahem kommer aldrig bli sig likt igen.

Djuren är det finaste vi har, men lika stor kärlek och glädje vi känner för dem under tiden de finns hos oss, lika mycket sorg och förtvivlan rusar genom kroppen den dag de måste lämna oss.
Igår frågade jag mig om det är värt det. Idag tittar jag på mina djur är vet att det är det. Nästa gång någon måste lämna oss så kommer samma fråga ställas - är det värt det? Man vänjer sig aldrig, aldrig någonsin. Och det gör så ont, oavsett ålder, oavsett ras, oavsett vad-som-helst. De betyder alla så mycket. Så fruktansvärt mycket.

Felix, bästa Fille. Du fick ett fantastiskt liv, fostrat tre valpar (Jack, Dusty, Yda), vaktat på kanin (Hugo), terrat vuxna hundar (framför allt Lisa) och inga djur har väl lekt så som du och Dusty.
Du har funnits med bland hästarna och blev mäkta förvånad när du upptäckte oss på dina jaktmarker där jag visst hade hästen då.
Ingen katt har väl varit så överseende med andra katter - en kattunge bodde i vår källare ett tag, likaså grannens gamle katt - Felix lät dem flytta in.
Jagat golfbollar på golftävlingar, busat med grannens hund, levt som en kung och kunnat gå ut och in som du velat. Hängt med på Dustys och husses kvällspromenader.

Det finns så mycket att berätta om denna katt och jag hade kunnat fortsätta länge till. Men jag tror ni förstår, han var speciell. Så himla speciell.
Felix, vi ses igen. Hälsa himlen och våra andra änglar. Vi älskar dig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0