Slow feeding - hönät

Nu har jag äntligen införskaffat ett par hönät, slow feeding-nät. Såhär ser ett nät ut, väldigt små "öglor" alltså.
 
 
Passade på att "bygga ihop" (jaja, inte mycket till bygge, men..) en hölåda med en pall och två pallkragar. I botten fäste jag två hakar, som jag sedan kan fästa hönätet i.
 
 
Hästarna hade först svårt att förstå hur de skulle få ut höet från näten, såklart :)
 
 
Men jag drog ur lite små hötussar från nätet, som lite hjälp på traven, pedagogiskt va? ;)
 
 
2 dupt fokuserade ponnys står nu och småäter från hönätet och lär kunna hålla på länge till, perfekt! För det är ju precis så det ska vara, hästarna ska äta lite och ofta, helst typ hela tiden. När de har höet på backen så hinner de äta upp det mesta av höet inom 1-2 timmar tyvärr. Nu är det väl kanske inte så farligt, men vintertid känns det inte alls bra att veta att de står utan mat alldeles för länge. Men nu har vi förhoppningsvis löst ett problem!
 
Nu ska jag hämta ett litet barn på dagis, han är bara där och gästspelar idag. Alla lediga barn var ditbjudna idag då de skulle arbeta med något tema. Dags att sätta fart! Kram så länge


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0