En eftermiddag utomhus

Vi har gjort höstfint på trappan i eftermiddag, Milton och jag. Japp båda två, Milton stod för sopandet och fick bort all jord efter mitt planterande. I år satsade vi på vit ljung, som vi köpte på väg hem från dagis i eftermiddag, så väldigt fint!! Ser ni bollkrysset uppe på trappen i hörnet? Den var gulvit när jag fick den av mamma för några månader sedan, nu har alla blommorna vissnat och blivit rosa. Så visst är det dags att byta i den krukan också, frågan är till vad?
 
 
Pelargonerna som stod på trappan tidigare, sjöng verkligen på sista versen och det var hög tid att byta blommor. Pelargonerna ska jag försöka övervintra, det ska bli spännande att se om de överlever vintern, i vårt garage :) Fina gamla lerkrukor som jag fått av mamma.
 
 
Nu ska jag plugga lite, hörs imorgon. Kram på er!


Kommentarer
Hemlig läsare

Fiiiint....byt bollkryssen mot mossa, vackra pinnar, bär, kottar...allt vad fantasin kan komma på från Moder Natur...eller Jord eller vad det nu heter....:-) Lycka Till!

2012-10-18 @ 21:07:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0