Just nu

Yda vid min högra sida liggande i soffan i vardagsrummet. Precis utanför på däcket sover Milton i vagnen. Altandörren öppen. Snöret i flaggstången slår, en varm bris blåser försiktigt förbi. Fåglarna kvittrar. Tv'n är avstängd, radion också.
Nu är det dags att stänga ner datorn också och istället ta mig ett kallt glas lime-vatten och en liten bit cheesecake.


Livet hade kunnat vara sämre. Helt klart. Det låter nästan som poesi, det jag precis har skivit. Och det är det nog också, en form av en verklig poesi. Idag njuter jag av livet. Imorgon är en annan dag. Morgondagens problem tar vi då, även om mina tummar hålls hårt för min vita springare.
Tankarna går till honom, hela tiden. Minst en gång i minuten. Men hans problem tar vi imorgon. Idag njuter jag av livet.



Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0