Solsken =)

Skrev på facebook innan idag att jag tittade på Mysteriet på Greveholm och längtade lite till julen redan ;9 det gör jag också, älskar julen och tycker det är en fantastisk familjehögtid och det mysigaste som finns.
Samtidigt längtar jag som en tok till lite varmare väder och efter våren. Alla årstider har sin charm, så är det och det är väl tur det =)
Jag är givetvis inte ensam om att längta efter våren ;) Vår lilla yda är en frusen liten loppa som gärna lapar sol dagarna igenom. Vi var ute på en kort sväng, Milton på armen och så Yda på marken, jätteskönt i solen och lite småkallt. Direkt när vi kom in så hoppade Yda upp på soffans armstöd där det är stor chans för sol ofta, vilket damen uppskattar massor ;)




 

 


Idag har vi en lugn och skön hemma-dag, Milton, Yda och jag. Pappan i huset jobbar och ska sedan träna fotboll. Jag är dessutom lite strandsatt då han tog bilen till jobbet. Skönt på ett sätt att inte direkt känna några måsten utan vi kan bara vara hemma och ta hand om varandra.
Milton har verkligen blivit rörlig de sista dagarna! Trodde faktiskt att han skulle bli som jag var när jag var liten - sittande på en plats till den dag jag förstod att benen skulle användas att gå till = inte krypa alls. Men icke, han försöker verkligen ta sig upp på knäna nu och vill gärna framåt. Lugnets tid är kanske snart förbi, fniss ;)

Nu sover Sötsnöret och jag har ätit lite lunch, rester sedan gårdagens skaldjurspaj och sallad till det. Gott och relativt nyttigt, det gillas! Funderade på att göra pannkakor i eftermiddag, men vi får se hur det blir med det. Nu ska jag surfa runt lite och njuta av lugnet en stund till, hehehe..
Kram på er och ha en härlig dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0