Morsdag idag!

Alla mammors dag. En viktig dag. Kvinnor behöver lyftas fram och att föda barn är en sak som verkligen behöver lyftas. Att bli mamma är ingen självklarhet, att föda barn är dessutom livsfarligt. Hade jag och Milton bott i ett annat land, hade nog varken han eller jag överlevt den förlossningen jag fick igenom med honom.
Att sedan få chans att föda Dante med kejsarsnitt var guld. Även det en möjlighet som alla borde ha att välja på.

Därför gav Mimi och jag vår mamma, ett bidrag där vi såg till ett en kvinna i ett U-land får chans att föda sitt barn på sjukhus. Något som borde vara en självklarhet för alla.



Dagen idag har varit himla fin!
Sovmorgon och sedan present från mina fina barn (genom deras pappa, hähähä..). Efter det en intensiv fika hos mina föräldrar. Det blir gärna det, när Dante är i farten, haha..
Senare i eftermiddag var det traditionsenlig korvgrillning hos Marcus mormor och morfar med hela släkten. Alltid himla härligt! Dessutom staket runt tomten = det kräver betydligt mindre punktmarkering av Dante ;)
Milton stöp i säng, när vi kom hem. Dante tog i sedvanlig ordning över en timme. Han är hopplös på att sova.
MEN när han väl sover och jag är påväg ut därifrån och jag tittar på honom. Då smälter hela jag och jag blir helt varm i kroppen. Tänk ändå att vi fick en så fin liten lillebror. Och jag får trots allt chansen att bråka med honom om sömnen ofta. Många andra får inte den möjligheten. Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0