Kristianstad Pride 2016

Milton och jag for in till stan i lördags, klädda efter väder, såklart. Så jobbar vi, i vars ett par Hunter-stövlar och vars ett paraply, så var vädret inte ett problem. Så himla fab, den där ungen. Och så rolig - shit vad vi hade kul tillsammans! När vi satt och åt så sa han sådär sponant: "Mamma, vad roligt det är att hänga med bara dig". Åh. Det gjorde hela min helg och jag kände precis samma sak, vad roligt att hänga med bara honom!
 
 
När vi hade ätit, gått i en affär och sedan fikat (hahaha, vi gillar att äta!), så hörde vi Pride-festivaltåget utanför vid torget. Och det var egentligen därför vi åkte in till stan i lördags. Vi tittade på tåget och sedan anslöt vi och gick med. Och det var SÅ roligt!! Hela vägen till Tivoliparken gick med med för att sedan njuta av musik, folk och Tivoliparken, innan vi sedan åkte hemåt.
Att få ge Milton det, det är viktigt. Att visa honom att det är okej att människor är sig själva. Att människor är olika. Att det är okej att älska vem man vill. Det är så himla viktigt.
Heja Kristianstad Pride och TACK för att ni gjorde detta, hoppas på tradition! Vi hade en rolig och viktig eftermiddag tillsammans, min Milton och jag.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0