Att vara själv med barnen

Jag hatar när Marcus är borta. Tycker det är så tråkigt, orättvist (hahaha..) och sår ensamt liksom utan honom.
Men det har verkligen sina fördelar. I vanliga fall tar jag sällan tag i alla sysslor utan räknar med att Marcus gör lite av dem eller att vi hjälps åt med det mesta. Men när jag är själv blir jag sjukt effektiv, det slår aldrig fel! Att jag har hunnit städa iordning och dammsugit innan klockan elva hör inte till vanligheterna. Men idag är det gjort.
Bebisen sover, Milton och jag har ätit frukost, Alba har åkt iväg på jakt (och i skrivande stund fick jag veta att de skjutit ett hundrakilos vildsvin för henne, duktiga valp!!), hästarna är ute och fått morgonmat, här är städat. En riktigt bra förmiddag, helt enkelt :)

Dessutom är jag galet utvilad. Dante hade ju tydligen den goda smaken att börja sova bättre lagom till att Marcus skulle börja jobba. Jag vågar ju inte säga för mycket, men ja, två riktigt bra nätter - heja bebis!!
Detta blir en bra helg, trots att är utan Marcus.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0