Alla dessa börjor!

Idag var det börjor, i dubbel bemärkelse. En för varje barn. Jag älskar börjor, alltså sådant jag får vara med och uppleva som barnen gör för första gången.
Dante fick idag åka cykelsadel för första gången. Om jag märkte av honom? Nix, som vanligt. Alltid tyst och nöjd, vår lille Sparv. Men han gillade det nog, det tror jag. Det är något visst att ha ett barn där bak.

 
Och Milton då? Han har ju verkligen lärt sig att cykla fort, det trodde jag aldrig! Vi tog bort stödhjulen för några veckor sedan och så har vi haft en pinne bak som vi hållit i. Men tillslut sänkte vi sadeln och sa till honom att han fick prova att sparka sig fram och hitta balansen. Det gjorde han också. 50 meter typ. För sedan kunde barnet cykla! Och ååååhh vad det är roligt! Han blir ju klart fort trött och det blir rätt pipigt.... Men just känslan att, som idag, få ta min cykel och han på sin och cykla tillsammans. Helt underbart! Det var första gången vi cyklade tillsammans. Men inte den sista!
 


Jag har jobbat så otroligt mycket denna vecka. Helt väntat eftersom vi är 1-2 personer kort på vår avdelning denna och nästa vecka. Plus att det är kortvecka. Massor att göra. Så jag har åkt hemifrån innan barnen vaknat och så har jag kommit hem lite senare än vanligt. Åh vad jag ska ta igen den tiden sen. Och snart, snart är det långhelg. Som jag längtar till imorgon eftermiddag när jag kommer hem, Valborg låter lent i mun.
 
Ikväll tänker jag inte jobba, det har jag gjort två kvällar på raken nu men ikväll får det vara nog.
Nu tv resten av kvällen. Stor kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0