Förändring för ett tag

Idag åkte vi således iväg med Malva och lämnade Armani kvar i hagen själv för en stund. Det högg i hjärtat i förmiddags när jag tänkte på att de två ska skiljas åt. Det är bara för några veckor och det är för något gott, men samtidigt kan jag ju inte förklara det för dem. Och att inte få se min Malva varje dag, det gör lite ont faktiskt.
Hon steg in i släpet som att hon aldrig gjort annat, så världsvan! Lika fint steg hon ut släpet väl framme. Hon släpptes i en egen hage, andra sidan gången sprang en yster ettårshingst. Sedan kråmades det för fullt i båda dessa hagar. Fina lilla Malva. Som egentligen inte alls är speciellt liten.
Oj vad jag redan saknar henne, men oj vad hon har det bra där hon är nu. Lite som ett sommarkollo.

Efter att vi sagt hejdå så körde vi vidare till nästa ställe. Där hämtade vi hem en tjugoårig ståtlig dam som, även hon, klev på släpet lugnt och fint. Välkommen Zaffran, hälsar vi!
Denna fuxdam ska sällskapa med Armani under tiden Malva är iväg. Dessa två släpptes ihop i samma hage. Två socialt kompetenta varelser. Mildare ihopsläpp har sällan skådats. Precis som det ska vara.

Nu ska jag kila ut och titta till hästarna. Och sakna den lilla härliga varelsen, hon som man aldrig riktigt kan lita på, men som är den roligaste häst jag vet. Det ska bli så spännande att följa hennes i ridning, om än på avstånd.
Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0