Att få pusta ut ibland

Livet är bra hektiskt just nu och ingen längtar efter ledighet mer än jag just nu, tror jag. Inte för att det blir mycket till ledighet, men lite och DET längtar jag så himla mycket efter.
Jag har massor av jobb att göra nu inför den där ledigheten, dessutom ett extra projekt jag tagit mig an, vilket bara är fantastiskt roligt, men såklart ännu mer intensivt.
Idag for jag till min ekonomi-kille och lämnade alla papper för maj och juni. Sedan har jag suttit med projektet och med det "vanliga" jobbet resten av dagen, ingen rast och ingen ro. For ner och tog ett par mackor vid lunch, men annars har jag bara suttit framför datorn. Jo, när jag ändå var nere slängde jag in all disk i maskinen och torkade av diskbänken och kökslampan, mest i farten, phu!
Samtidigt gör det mig inget, jag har det hellre såhär och jobbar så mycket bättre under press, får mycket mer uträttat liksom.
 
Strax ska jag avsluta här och hämta hem mitt älskade barn på dagis. Han som igår kväll kramade mig hårt och länge, samtidigt som han sa "Vad jag är glad att jag har dig, mamma" och mitt hjärta svämmade över, ögonen tårades och jag besvarade det med en lika lång kram och att jag var lika glad att jag har honom, att vi har varandra". Detta älskade barn. Oj vad fin han är.
 
En annan stund som var lite extra fin, var när Vilse upptäckte att jag satt i soffan, hoppade upp bakom mig och lade tassen på min axel, en fin vän, den där katten.
 
 
 
Nu måste jag rusa, vi hörs. Stor kram!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0