Snön och folks negativitet

Det är intressant där där. Landet lagom vill alltid ha lagom. Är det inte för varmt så är det för kallt, är det inte för blött så nog fasen är det för torrt. Nu menar jag inte att alla är sådana, men många är det.
Men vet ni, det går faktiskt att se fördelarna med mycket. Vi är så gott som insnöade här hemma, med tanke på hur mycket det blåser. Vår väg snöar igen på en kvart, trots att vi har fantastiska killar som plogar åt oss flera gånger om dagen. Vi lyckades ta oss till dagis i morse, Milton och jag, även om det var precis och spaden fick följa med i bilen, om ifall att.
Och om jag inte kommer ut när han ska hem? Nä, men vet ni, då går jag med pulkan och hämtar hem en kille som i så fall kommer bli SÅ glad över att jag hämtar honom med den och inte bilen. Jag får sjukt bra träning dessutom, heja oss! Har vi tur har de hunnit ploga precis innan jag ska köra och då kommer bilen fram, annars löser det väl sig ändå!
 
 
Och finns det något så mysigt som att befinna sig inomhus och höra vinden vina utomhus? Jag älskar det! Milton älskar helt plötsligt att ligga nerbäddad i tvättbaljan med kudde, snuttis och filt, hahaha! Så lite som kan förgylla en treårings vardag :)
 
 
Och om ni nu tror att jag älskar vintern för att jag "änåd inte behöver vara ute", så vill jag påminna om att jag har jobbat på dagis tidigare där vi varit ute i ur och skur, flera gånger varje dag ibland och vintern bekom inte mig då heller. Jag har två hästar utomhus, två hundar som ska ut och ett barn som älskar att vara ute. Så jag "tvingas" vara ute ändå. Och är det inte så att, när man väl varit ute och frusit massor, så är det ju så ljuvligt att komma in och värma sig, antingen med en kopp te, varm oboy eller framför en brasa. Mhmmm... Ljuvligt!
 
Dags att återgå till mitt arbete, hej på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0