Min lilla Yda

Igår för sex år sedan föddes en hund som gjort jorden till en lite finare plats och mitt hjärta bultar lite extra för just henne. Min Yda. Redan sex år!

Alla borde få chansen att ha en hund som Yda, hon är verkligen fulländad, komplett, bäst, min "once in a lifetime".
Aldrig trodde jag väl att jag då, för sex år sedan, skulle köpa mig (eller ja Marcus egentligen, men hon blev ju fort min ;) ) en liten blandrastik som inte blev större än en känga ungefär. Aldrig trodde jag heller att denna lilla loppa skulle komma att betyda så mycket för mig och för många andra.
Det är så lätt att ta Yda för givet, hon bara finns och följer oss vart vi än går, hon lyssnar blint på mig och är den mest lojala individ som finns. Men ofta stannar jag upp, tittar på detta ljusa lilla knyte som har kommit att bli min allra bästa vän. Då inser jag vad bra hon är, hur grymt duktig hon är och så funderar jag på hur just vi lyckades få en hund som henne. Hur tacksam jag är över min Yda och jag kan inte för mitt liv föreställa mig ett liv utan henne.


Älskade Yda, grattis på födelsedagen såhär dagen efter. Och framför allt, grattis till oss som fått vara din familj under snart sex års tid <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0