Morgonens höjdpunkter

I morse backade en lastbil in på tomten och lämnade av en pall med spån, så jädrans lyxigt att få spånet hemkört och nu har jag spån hemma för ett bra tag, den känslan gillar jag massor. Och ni kan ju tänka er hur lyxigt detta var, för två må barn, Milton och Alba stod i fönstret och tittade h.e.l.a tiden och tyckte det var sjukt häftigt att en lastbil var precis utanför fönstret :)
 
När vi sedan körde mot dagis var järnvägsbommarna nere. Det kunde såklart inte bara passeras obemärkt, utan Milton tyckte såklart att vi tvunget skulle köra dit och titta på tåget "kör det hållet, snälla mamma". Sagt och gjort, vi körde en omväg till dagis helt enkelt, till barnets stora lycka! Och tänk ändå vilken lycka det är, att jag faktiskt har möjlighet att göra så, varje morgon om jag vill. Köra och kolla på tåg med min son, utan att stressa till ett jobb där jag "på riktigt" har en tid att passa, det är mig väl förunnat och himla lyxigt faktiskt.
 
Vi är aldrig i tid till dagis. Egentligen ska Milton börja klockan 09, men vi kör aldrig hemifrån förrän då och är således inte på plats förrän tio minuter efter utsatt tid. Det gör oss ingenting, ingenting alls egentligen. Det kommer bli värdlens chock, den dagen vi måste passa tider. Samma sak där, det är verkligen skönt och lyxigt att vi aldrig egentligen behöver stressa. Alltså aldrig och aldrig, inte just nu i alla fall :)
 
Nu ska jag återgå till mitt. Kram på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0