Fitnessfighten

En grej som inte alla vet att jag håller på med just nu och som jag medvetet låtig bli att skriva ut här, mest för att slippa känna mig stressad av att prestera. Jag ville ge det en chans för mig själv, utan att "behöva" skriva om det och kunna skita i det om det faktiskt inte hade fungerat för mig, utan att "behöva" förklara mig.
Behöva och behöva, det förstår väl jag också att jag inte behöver förklara mig här inne, men ibland vill jag ju göra det och ibland, som nu, valde jag att inte skriva för att inte förklara varför det inte fungerade sedan, hänger ni med?
 
I alla fall. Jag har gett mig på Fitnessfighten. Många frågar mig direkt "Varför?". Jag som är så smal behöver väl inte detta? De som frågar mig detta är ofta de som inte sett mig utan kläder. Nej jag brukar inte springa naken, haha, men det finns ju bikini ;) Kläder kan dölja mycket och ända sedan jag fick Milton har jag varit grymt missnöjd med min kropp som faktiskt nästan ser lite deformerad ut sedan dess, framför allt magen; bristningar, mycket hud och skrynklor vid magen har gjort att jag har känt mig omotiverad att vilja träna och helt enkelt prioriterat bort det för att istället mysa framför tv'n om kvällarna, hänga med Milton på eftermiddagarna och ta sovmorgnar när jag kan det.
Och sedan är det väl faktiskt så, att alla behöver träna och äta bra för att i grund och botten må bra, inte minst fysiskt. Det kvittar faktiskt hur du ser ut; smal, tjock, lång eller kort - träning är bra för ditt välbefinnande! Därför blir jag nästan lite upprörd av en sådan fråga, om jag verkligen behöver träna ;)
Jag har ätit på tok för lite och det jag ätit har varit alldeles för onyttigt, fel tider på dygnet och jag har inte mått bra av det, varken fysiskt eller psykiskt. Framför allt var det maten jag ville ändra och behövde helt enkelt få hjälp med det och dessutom få lite ny inspiration.
 
Nu kände jag att jag vill inte vara missnöjd med min kropp 24 timmar om dygnet, när jag kan träna 1 timme om dagen och vara nöjd sedan - det måste väl vara värt det, inte sant? Inte nog med träning, så har jag även ändrat kosten. Jag kör i hela maj månad nolltolerans mot socker, väger min mat, äter fler gånger varje dag och så vidare. Fitnessfighten hjälper mig att strukturera upp måltiderna och vad jag får äta och ger mig dessutom ett nytt träningspass varje dag (både carido, alltså kondition, och styrketräningsövningar)!
 
 
Fitnessfighten är en hel månad och jag började den 1 maj. Jag tar examen den 31 maj så jag kommer avsluta Fitnessfighten den 30. Dagen innan det drog igång, alltså den 30 april vägde jag mig och mätte mitt midjemått. Även foto togs. Allt detta registrerades sedan på mitt konto på Fitnessfightens hemsida; world of shape (Länk!).
När jag sedan såg bilderna på mig själv så förfärades jag av det jag såg. Nu var det dags, det var dags att göra något åt detta och jag kände hur arg jag var på mig själv - och hur peppad det gjorde mig att vilja detta!
 
Nu har jag hållit på i 11 dagar och jag känner mig skitduktig!! Sockersuget började komma krypandes för ett par dagar sedan och har hållig i sig sedan dess tyvärr, men än står jag stark och har inte vikt ner mig för suget, trots att folk runt mig fikar då och då :)
Jag mätte och vägde mig i förrgår, för nyfikenhetens skull mest. Vågen står på samma och det gör mig ingenting. Men 4 cm har Fitnessfighten hjälpt mig att gå ner, bara under 11 dagar - tack vare bra mat och en timmes träning om dagen, fantastiskt!! Jag kommer att visa före- och efterbilderna, när detta är färdigt. Förebilderna är ingen rolig syn, men jag hoppas såklart att efterbilderna ska vara desto roligare :)
 
Stor kram!


Kommentarer
Anonym

Grymt bra jobbat! Roligt att läsa och väldigt inspirerande.

Svar: Åh, tack snälla!! Återkommer med mer, var så säker!
Fanny Lindborg

2013-05-11 @ 17:15:52
Anonym

Riktigt imponerad att du lyckas hålla motivationen. Själv kan jag vara hur peppad och vilja hur mycket som helst - men är inte någon där fysiskt och ser till att jag gör det jag ska eller låter bli att äta sött osv så GÅR det inte. Impad att du klarar det ändå, trots att du inte har en fysisk PT/kostrådgivare vid sidan om som skriker på dig;). Det hade jag inte klarat mer än en halv dag... Heja dig!!

Svar: Hej! Jag trodde aldrig att jag skulle kunna klara av detta, jag är som du i vanliga fall. Men så kom jag väl till en punkt där det liksom räckte, där jag fick nog av mig själv - en viktig vändpunkt för mig! Det gäller nog bara att bestämma sig. Jag tycker ju att träning är ungefär det tråkigaste jag kan utsätta min kropp för och det tycker jag fortfarande, men efteråt är jag så nöjd med mig själv och det är underbart!!Tack snälla, stor kram!
Fanny Lindborg

2013-05-11 @ 20:06:13
Anne

Häftigt! Lycka till!

Svar: Tack snälla!!
Fanny Lindborg

2013-05-11 @ 20:46:18
URL: http://www.lillahusetpalandet.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0