Mattips utan bild

Igår gjorde jag en fantastiskt god kycklinggryta. Inte riktigt lika lysande som min pappas, men nära på! Dagens tips alltså :)
 
Jag stekte ett kilo kycklingfilé som jag först skurit i mindre bitar.
Slängde efter en stund ner en tärnad gul lök och en skivad röd paprika bland kycklingen.
Efter det åkte 3 dl matlagningsgrädde i, tillsammans med lite soya.
Sedan 2 msk sweet chilisås, 1 tsk sambal oelek och sist Oyster sauce efter tycke och smak.
 
Just Oyster sauce (ostronsås) gör hela grytan - det blir helt fantastiskt gott!!
 
Till detta serverades ris och broccoli. Prova gärna och ha gärna i vattenkastanj etc. också, det blir supergott, tror det var det som saknades i vår gryta igår :)
 
 
Kram på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0