16 år

Det är en respektfull ålder för en häst. Inte gammal direkt, men ändock en ålder där många hästar har varit vid sina glansdagar, men har några år kvar med en pigg och fräsch kropp, förhoppningsvis. Ja Armani har kanske inte en fräsch kropp med tanke på tidigare bekymmer, men pigg är han, min fine vän. Ja det är min Armani som idag fyller 16 år, fina fina kompis. 12 år har vi snart hängt ihop, han var bara en skitunge på den tiden, jag också !
Klok som få och en häst att lita på, perfekt beskrivning av A. Trygg, pigg, kanske inte den vackraste hästen, men de vackraste ögon och i mina ögon är han alltid bäst, min första egna häst <3

Genom åren har han lärt mig massor. Hemför allt har han lärt mig vad en häst egentligen är. Armani är snäll, men det betyder inte att jag (eller någon) kan göra som jag vill med honom. Han är tydligheten själv, om man som jag, lärt sig tyda hans tecken. Jag har svurit, varit totalt vansinnig ibland, kastat saker efter honom i hagen (<--- japp..). Men vad han har lärt mig mycket. Det händer aldrig längre. Jag andas, tittar surt på honom och vet att han bara vill tala om något. Kloke hästen. Vad jag håller av dig!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0