Hundgård!

Ja mina vänner, skrev härom dagen att vi kommer få tillökning i familjen. En liten valp ser ut att flytta hit om några veckor. Superspännande! Egentligen är det en framtida jakthund, med andra ord Marcus hund. Men så är det ju med hund, det blir allas vän och familjemedlem ändå.
 
Nu ska det då byggas hundgård. Inte för att den ska användas i tid och otid ändå, då jag anser att hundar har allt rätt i världen, att få vara där flocken är, alltså vi, vare sig vi är inne eller utomhus. Däremot har vi inte hundvakt till en stor hund om dagarna som vi är iväg och jobbar och därför känner mig att vi vill vänja vår nya vän med hundgård, helt enkelt :) "Hundgårdshund" är inget vi strävar efter, då det inte alls är på det sätt vi vill ha hund, vare sig det är en sällskapshund, jakthund, brukshund eller vad det nu kan vara.
Igår grävdes stenkant ner och grus paddades. Idag tror jag att det ska på med mer grus och paddas lite till, sedan på med plattor.
Är tacksam över hjälpen vi får med detta, verkligen jättetacksam! Ja Marcus är väl än mer tacksam kan jag tro ;)
 
 
 
Detta är lite som när vi byggde mitt stall, den förväntan jag känner över hela bygget är speciell. Att sedan se något växa fram, från ingenting, är verkligen jätteroligt!!
Återkommer senare, kram på er!


Kommentarer
Malin

Åå va mysigt! Vad blir det för ras? Vi har ju hundgård till Aston, han är ju ofta med Magnus på jobbet, men nu när det blivit varmt kan han ju inte vara i bilen i ens korta stunder så då får han vara hemma vissa dagar. Inne på förmiddagen, sen åker jag hem på middan och han springer alltid ut och sätter sig utanför grinden om man frågar om han ska vara i gården, så får han vara där på eftermiddagen. Helt perfekt med en hundgård om hunden trivs där :)

Svar: Har ju glömt svara! Det blir en större blandras, Marcus ska äntligen få en jakthund ;) Så det blir inte direkt min hund, jag har Yda! Ska bli skönt med hundgård, så att lilla hunden kommer ha en hundgård för dagar då vi jobbar länge, annars kommer hon nog inte att vara i den speciellt mycket. Yda kommer givetvis aldrig att vara i den ;) Hon har aldrig vants vid sådant och skulle nog bryta ihop om vi låste in henne i en sådan nu, hon är ändå 6 år snart och hon har klarat sig hittills utan :)
Fanny Lindborg

2013-06-16 @ 12:27:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0