Att lura systemet

Det är så det känna, som att jag gör just nu. At jobba hemifrån, att göra precis det jag vill och är superintresserad av. Att få betalt för det, att Milton får chans att vara några korta dagar på dagis varje vecka. Att detta just nu är mitt jobb, det känns lite för bra för att vara sant helt enkelt, lite som att jag någonstans lurar systemet, fast än att jag faktiskt inte gör det.
Nu jobbar jag inte heltid och därmed inte har fullt betalt. Men att jobba med detta är bland det bästa jag vet. Jag är så himla glad över att jag vågade hoppa av förra utbildningen och sadla om helt. Där mellan fick jag ett barn och denna resa är jag galet glad och tacksam över.
Att studera med småbarn har, som jag säkert skrivit massor av gånger, varit bland det bästa beslut jag tagit tror jag. Jag tycker det har fungerat väldigt bra över lag och att sedan som student, kunna styra min tid lite mer än som anställd, är ju guld värt när det är barn (och djur!) med i bilden.
Att nu får arbeta som frilansare är ännu mer guld värt, av samma anledning - barn och djur.
Nu ska jag snabbt springa ut, på tal om djur, och släppa in mina hästar några timmar. Det är så varmt ute och fullt av insekter som stör dem. De tycker det är jätteskönt att få komma in och vila några timmar mitt på dagen.
 
Vi hörs senare. Kramar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0