Go'frukost!

Idag blev det en riktigt god och bra frukost, för kropp och själ :)
 
Kesella, kokosflingor och hallon i en salig blandning i tallrik. Ja och så te såklart ;) Ser ni den fina svarta skålen på bordet? Den fick jag av mina föräldrar i julklapp och den passar så fint framme nu, i tulpantider och i väntan på våren :)
 
 
Och så kokades det ägg, riktigt fina, stora, bruna ägg från vänners höns. Det känns gott i kroppen, vetskapen om var äggen kommer från och att hönorna har det riktigt bra; får vara ute varje dag, får bra och god mat, får leva i flock. Det känns alltid bra. Jag tänker på sådant mer och mer. Aldrig kommer jag sluta äta kött, fisk, fågel, ägg eller mejeriprodukter. Men jag försöker att alltid tänka på vad för produkter jag köper. Det känns viktigt helt enkelt.
På tal om något helt annat. Ser ni lampan i bakgrunden. Har två likadana och de fyndade jag för 50 kronor styck på loppis här i byn. Tror att där egentligen ska vara en porslinsskärm och att det från början är en Ikea-lampa (?), men skärmar fanns inte och jag tycker faktiskt den är fin såhär också :) Kanske vi någon gång löser det där med skärm, men i nuläget får den vara fin som den är.
 
 
Nu ska jag fortsätta med hemstudierna här hemma, snart måste jag dock lämna värmen och köra hemifrån. Ska möta upp en klasskompis och plugga med henne. Kram på er!


Kommentarer
Pernilla Chis

Kesella, koks och hallon är en bra kombo!
Mm

Svar: Ja mycket! Jag äter det ofta för tillfället :)
Fanny Lindborg

2013-01-16 @ 22:29:01
URL: http://enfrusdagaribrasilien.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0