Sol i sinnet

Idag känner jag mig lycklig. Jag har något så fruktansvärt ont i min käke, smärtan är både olidlig och obeskrivlig för tillfället. Men jo, jag känner mig lycklig ändå. Jättelycklig. Jag tror det var ridturen igår som gjorde det. Tänk att något (i mångas ögon ganska litet) kan göra en så lycklig. En halvtimmes skrittur på en pigg häst och superont i käken hela tiden. Att få lyssna till min Armanis hovar och bara insupa våren.
 
Att sedan gå ut i hagen strax innan 20,00. Fylla på vatten och borsta på lilla Malva en stund, få lite kärlek tillbaks från hennes sida. Även det gjorde mig full av lycka. Den vänskapen som uppstår, det lugnet som infinner sig. Den harmonin i mig. Det ger mig sol i sinnet, samtidigt som kvällssolen håller på att gå ner bakom björkarna.
 
 
Snart hoppas jag att käken är bra igen. Det lär förvisso dröja om jag får tro min känsla, dessvärre... Inflammation i käkleden är inte att leka med, kan jag tala om för er och då tycker jag mig ändå ha en relativt hög smärttröskel. Till dess får jag härda ut helt enkelt och hoppas att jag orkar med att motionera en eller två hästar litegrann, vi är på gång igen nu, mina storglin och jag! Idag eller imorgon är det Malvas tur att få komma ut, tömkörning står på schemat. Förmodligen imorgon, idag ska jag smörja hennes sele, så den blir lite mer medgörlig :)
 
Nog för nu, vi hörs! Stor kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0