Utmaning

Jag fick en utmaning av min SYSTER (<--- länk). Den tänkte jag köra nu! Se hennes svar i hennes blogg :)

1. Vad finns alltid i din väska?
Jag är ingen direkt "typisk tjej" kanske, med handväska. Antingen är Milton med och då är det fortfarande skötväska som gäller eller ha en påse med sådant vi behöver, i vagnen.
Om jag ska iväg utan Milton, så är det ofta till skolan och då är ju väskan full av skolgrejer och plånbok, telefon och Treo. Om jag ändå är ute själv och har väska och inte ska till skolan, så innehåller denna telefon, plånbok, körkort och Treo (japp, dumt, men ack så välbehövligt ofta, dessvärre..). Antingen en stor väska där det kanske kan slinka ner en kofta också, jag är frusen, eller en liiiiiten handväska som inte är i vägen.

2. Vilken är din favoritplats?
Oj, vad svårt! Jag älskar ju att vara hemma. Kommer ni ihåg förra sommaren, efter att vi hade flyttat hit och jag visade ert mitt smultronställe i trädgården? Det gäller fortfarande. Bak vår häck mot fårhagen, är det en gång, dold från vår trädgård, där bak går jag nästan varje dag när det är grönt och fint.

Längst ner kan jag kika in till hästarna.

Andra favoritplatser är uppe hos min mormor och morfar. Sedan har jag såklart favorit-resplatser. Precis som min syster skrev i sin lista, är Kroatien himmelskt, speciellt Plivice-sjöarna, som är det vackraste jag någonsin skådat, vilket ställe, ni bara måste besöka parken, om ni någon gång tar er till Kroatien!


3. Vilket är ditt drömyrke?
När jag var liten ville jag bli barnmorska och jobba på förlossningen, det sa jag under många år. Sedan ändrade jag mig och ville bli veterinär. Det vill jag egentligen fortfarande och jag drömmer fortfarande om det. Men det är kört helt enkelt, matte inte mitt starka ämne och det krävs mycket matte (och mycket andra ämnen som jag inte har..) för att komma in på utbildningen, dessutom toppbetyg och även om jag har superbra betyg från gymnasiet, så räcker dem inte till.
Men jag är inte ledsen över det, utan har andra drömmar om framtiden, genom utbildningen jag nu läser! Jag vill jobba med marknadsföring helt enkelt och vet ungefär inom vad jag vill arbeta sen.

4. Om du ska träna, vad gör du för aktiviteter då?
Jag tränar både hemma, ute och på gym. Oj vad ambitiöst det lät, det är det inte ;)
Hemma kör jag ibland lite plankor och situps. Ute blir det powerwalks eller så cyklar jag, beroende på hur foten mår.
På gymmet blir det lite pass så som Box (innan körde jag en del Bodycombat, men foten klarar inte det tyvärr) och så kör jag en del styrketräning med lösa vikter, maskiner eller för "egen maskin". Nu tränar jag inte något alls för de sista veckorna har varit intensiva, men nu hoppas jag att det blir ändring på det!

5. Vad är dina planer för morgondagen?
Imorgon är det vardag och då blir det full fart igen! Min egen utbildning har sommarlov, men jag ska läsa en distanskurs i sommar och jobba. Så imorgon drar distanskursen igång för mig och dagis för Milton ja och jobb för Marcus såklart ;) Sedan håller vi två dagar ledigt tillsammans, woohooo!
Kanske skulle jag försöka hinna med ett träningspass imorgon också? Eller ta någon av hästarna? Ja nej, som ni ser, inga planer utöver distanskursen ;)

6. Kan du inte berätta lite om din skola du går/gick på?
Jag kan berätta om utbildningen jag läser :) Jag läser till internationell marknadsförare och försäljare - en YH-utbildning i Osby. Utbildningen är på 2 år, vilket gör den g.a.l.e.t intensiv, mycket mer intensiv än vad jag hade kunnat ana ;) Men det fungerar bra, trots hus, djur, barn och pendling - man löser mer än vad man tror!

7. Finns det någonting du samlar på?
Minnen? Försöker föreviga mycket i text, här i bloggen och genom bilder.
Nej men jag samlar på mycket, jag är väl en sådandär "tänk-om-den-kan-komma-till-användning-bäst-att-jag-sparar-den"-samlare. Så jag samlar nog på både det ena och det andra, men en utmärkande sak som jag verkligen samlar på, är ju mina älskade Marimekko-skålar! Och nu kom jag på mer; min syster alster, både tavlor och egensydda kläder!


Vilka är dina favoritbloggar?
Mimi. Sofie. Evelina. Julia. Sofie. Britta. Jenny.

9. Vilken tuggummismak gillar du extra mycket?
Har faktiskt ingen favorit direkt, för jag tuggar inte så mycket tuggummi :)

10. När och vad shoppade du senast?
Gud vad tråkig jag är, jag minns knappt! Tror det var sandaler till Milton och den röd-orangea klänningen till mig själv (som jag hade på Miltons kalas). Annars shoppar jag inte så mycket just nu, och nu lär det dröja efter att Milton fick så fina kläder när han fyllde år och jag fick ju hur mycket som helst av fina syster igår!

11. Hur skulle ditt drömhus se ut?
Klart att jag älskar huset vi nu bor i, det är underbart på många sätt. Men det är väl klart att det inte är perfekt ;) Jag tänker ju alltid långsiktigt och det hade nog många gånger varit skönt med ett 1-planshus. Jag skulle gärna vilja ha ett sovrum till, just nu behövs bara två, men vi vill väl ha ett barn till och om inte annat, så ett arbetsrum eller ett extra tv-rum/gästrum eller så. Dessutom vill jag hemskt gärna äga mark och inte arrendera. Men närheten till byn här och ändå på landet, väger upp så himla mycket och är fantastiskt. Men vi är här nu, hur framtiden ser ut återstår att se. Men oj vad vi är lyckliga i vårt lilla hus!

 

Sådär ja, det var denna utmaning :) Har inte någon så som jag vill skicka vidare till, den som känner sig manad får gärna anta den - skriv gärna en kommentar i så fall, så att jag kan gå in och kika på den sen! Kram




Kommentarer
Camilla

Kul utmaning och trevligt att läsa! :)

2012-06-03 @ 20:44:42
URL: http://lillafritzson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0