Förmiddagens cykeltur

Hej på er! Milton och jag var ute och cyklade i förmiddags i blåsten. Vi passade på att cykla ner till ryttarföreningen, där det denna helg är nationella tävlingar, spännande! Milton var superduktig, stora killen! Är ju lite på vinst eller förlust, att ge sig iväg utan barnvagn, men alltså nu för tiden är det mest på vinst!
Jag sa till honom från början, att här är det viktigt att man lyssnar och håller mamma i handen. Jaa, svarade han på sitt lillgamla vis, söta barn! Och visst gjorde han det, från parkeringen enda bort till gräsbanan där tävlingarna var höll han mig fint i handen. Om man bortser från de sekunderna då han släppte för att plocka upp en och annan sten ;)

Stora killen tittade intresserat på hästarna som galopperade och hoppade på banan,det var visst roligt det där, till min stora lycka såklart!





Ni kanske ser att det blåste från vänster där vi satt ;) Det blåste en hel del!




När vi sedan skulle cykla hem, så stannade vi till vid stora parkeringen där hästlastbilar, transporter och bilar stod parkerade. Givetvis var där många hästar där med. Jag frågade om vi skulle cykla hem till Armani och Malva nu. Fick som svar "nej Mani, nej Malva, hästarna här!"- barnet kan ju uttrycka sig i alla fall ;)

Nu ska jag ta en mugg te och njuta av lugnet, tills Milton vaknar igen. Kram på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0