En-timme-häst

En timme hade jag på mig, att hålla på med hästarna ikväll, phu! Då gäller det att prioritera. Det kändes som att det var Armanis tur idag och eftersom jag hade så kort tid på mig, så fick det bli lite longering med tempoväxlingar, vilket killen behöver traggla lite för tillfället.
Så in med hästen, fixa i ordning, på med lite utrustning och så ut i hagen. Killen skötte sig fantastiskt bra och gjorde sitt allra bästa, trots dålig kondition och ingen vidare muskulatur. Finaste Armani, du gör mig lycklig.
Han har blivit friserad också, dock inte idag, men förra veckan. I dagarna blir det till att klippa hovskägg också, det är långt som på en ardenner (för er som inte vet, alltså håren ovanför hoven).

 

Ut med Armani igen. Givetvis kommer den lilla söta springande. Och jo, hon skiter fullständigt i Armani (trots att hon skriker hjärtskärande efter honom när han går ifrån hagen, varje gång, drama-queen....) och ska b.a.r.a följa med mig. - VÄNTA MATTE!

 

- Ska vi gå nu matte?

 

- Häng med här, vi går till andra grinden, matte.

- Så där ja, kan du öppna nu eller?!

 

Lilla Malva, hjärtat svämmade över av dåligt samvete, när jag fick lämna henne där vid grinden och gå in. Imorgon är det hennes tur, lilla söta häst. Även du gör mig lycklig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0