Fina vänner, men inga foton!

Inte klokt egentligen, här har jag inte träffat mina två fina vänner på nästan precis ett år och idag äntligen fick jag träffa Maria och Malin, fina fina ni som jag har saknat er! Jag bjöd på fruktsallad och glass. Och så dumlekakor med noblesse, recept på goda kakor:
 
 
20 stycken:
200 gram smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
 
10 st dumlekolor
20 st noblesseskivor
 
Gör såhär:
Rör ihop smör, socker, vetemjöl och bakpulver.
Rulla degen till 20 kulor. Lägg varje kula i vars en aluminiumfolieform (som står på en plåt).
Tryck ner en halv dumlekola i varje degkula.
Grädda mitt i ugnen i 200 grader, ca 10 minuter.
Lägg på en nobless/kaka medan kakan fortfarande är varm.
 
Dock tog jag inte ett enda foto, inte ett enda. Så dåligt! Men men, så är det ibland och det glömdes helt bort. Men mysigt hade vi det. Mycket att prata om och samtidigt som det kändes som att det var jättelängesedan vi sågs, så kändes det som att det inte var alls speciellt längesedan, konstigt va, men säkert fullt normalt med vänner som inte ses så ofta :)
 
Nu ska jag fortsätta surfa runt lite. Vi hörs senare, kramar!


Kommentarer
Maria

Tack vännen för en fin em! Så härligt att äntligen få träffa er igen:) nu får det inte dröja lika länge tills vi ses nästa gång;)

2012-07-18 @ 22:53:08
Maria

Tack vännen för en fin em! Det var härligt att äntligen få träffa er igen. Nu får det inte dröja lika länge tills vi ses nästa gång;)

2012-07-19 @ 10:36:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0