Malva på promenad

Ja jisses vilken underbar snö-promenad, min lilla Malva och jag tog i eftermiddags. Hon överraskade stort genom att sköta sig ända tills vi nästan var hemma, då hörde och såg hon en tokig Armani i hagen och då är det svårt att hålla kroppen i styr ;)
Men i övrigt var hon helt underbar, pigg men ändå harmonisk och bara sådär skittrevlig som jag vill ha mina hästar. Hon har fått en ofrivillig paus från all träning under hela hösten, då jag helt enkelt inte hunnit med. Det har nog gjort henne gott, även om det inte stillar mitt dåliga samvete. Men jag är så taggad på att dra igång hennes tömkörning nu lite smått. Tror till och med att jag hade kunnat tömköra henne idag, så trevlig som hon var, men det visste jag ju inte innan vi gick ut =) Och en promenad med en fyrbening, oavsett art, är väl alltid härligt, inte sant?
Ett par bilder togs idag, givetvis med iPhonen då jag aldrig hade vågat ta systemkameran på en Malva-promenad utan medhjälpare. Visst är hon fin?





Men matte, kommer du eller?! Vi tränade nämligen halter idag, vilket gick superbra. Det som är Armanis lättaste grejer, är oftast Malas svåraste och vice versa, de är så himla olika de här två hästarna!



Nu är hästarna inne, en nöjd och lugn Malva och en genomsvettig Armani, som tydligen har "tränat i hagen" (läs sprungit och skrikit av ensamhet och saknat ihjäl sig efter Malva i ungefär 30 minuter, suck!). Marcus, Milton och Yda är iväg, bara jag och Vilse inne med andra ord. Jag är pepp för att avsluta mitt individuella arbete nu och sedan ta tag i städningen litegrann här hemma, förhoppningsvis innan de andra kommer innanför dörren.
Kram på er, vi hörs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0