2011 del 2

Då drar vi igång med den andra och sista delen av min lilla följetång ;)
Juli. Milton växer och blir bara större och större och vi njuter allihop av mycket ledighet tillsammans i vårt fina hus och i vår trädgård.




Stallgolvet gjöts och nu började vi kunna se vad som skulle ske i stallet, en tuff, jobbig och skitrolig resa!




Augusti. Mycket hände här, först dagis(förskole-)inskolning för Miltonsdel, som var bra tuff och omtumlande för en liten kille, som fick enorm separationsångest.. Men sedan drog ju skolan igång för mig och dagis igång på riktigt för Milton, vilket har varit jätteskoj för Milton, som har utvecklats massor under hösten! Däremot betydligt tuffare för mig, med en utbildning som håller ett ganska högt tempo och med att vara ifrån Milton hela dagarna.
Såhär fin var i alla fall Milton, dagen då det var dags för dagis på riktigt, efter inskolningen, ljuvliga kille!




September. Detta var nog den absolut jobbigaste månaden för mig, på hela året. Skolan var igång på allvar, Marcus åkte en vecka till Norrland på jakt, samma vecka hade jag tentavecka, vilket också var helt nytt för mig. Och sedan höll pappa och vi på med stallet som byggdes för fulla muggar, varje lediga stund, under hela månaden, phu!


Men vi hade inte bara det jobbigt i september, nejdå! Flera ljusglimtar som jag kan älska och se tillbaks på! Jag hämtade hem en styck hund, ehhh katt ;) Han beter sig nästan som en hund, den där Vilse! Katten som jag älsar högt och som alltid bara är bäst!! Ingrid, om du läser (eller Anna, du får förmedla ;) ), jag är dig evigt tacksam över denna lille katt, han är helt fantastisk!!



Den 16 september släppte spärren för Milton och nöret började gå på egen hand, äntligen!! Folk säger att man ska njuta av tiden innan de börjar gå själva, men nej jag kan fortfarande säga att jag njuter mycket mer av att han nu tuffar på bra på egen hand, men så har jag ett barn som gärna fortfarande sitter i vagnen =)
Vi var ju på släktträff också i september, vilket händelserik månad!! En helmysig släktträff, som vanligt!



Oktober. Den 10 oktober var ännu ett sådant där magiskt dagut för mig, hästarna fick flytta in i mitt och sitt alldeles egna stall. Herrejisses vad jag älskar mitt stall!! Min pappa är helt fantastisk och har verkligen gjort hur mycket som helst, ja ni ser ju alla hur fint det är!



November. November var en tung månad, med alla studier på både svenska och engelska. Ja det låter lite som att jag klagar över mina studier varje månad. Egentligen tycker jag att det äs skitroligt, annars hade jag aldrig orkat, vill jag lova! Men det kan ju vara både tungt, as-jobbigt, svårt och roligt, inspirerande och händelserikt på samma gång, väl? Jag önskade i alla fall flera gånger om att jag kunde multi-taska mig själv och vara på flera stället samtidigt, göra allt på en gång och avsluta alla projekt bara sådär. På en dag helst ;)



Milton älskar att läsa böcker, både med hjälp av oss och att sitta och bläddra själv. Det har egentligen varit så hela hösten, men jag vill ändå uppmärksamma det lite ;)



December. December är alltid den bästa månaden på hela året, enligt mig. Dock märker man, ju äldre man blir, att man vill stanna upp och njuta mer och mer för varje år, men av någon anledning får man mindre och mindre tid till att göra just det, vilket egentligen är otroligt synd.
Milton var i alla fall världens finaste tomte-nissen på vårt julkort, trots röd näsa och början till ögoninflammation.


december var rent överjävlig, rent ut sagt, på grund av alla läkarbesök för våran stackars Milton och mycket VAB (vård av barn) för mig, vilket resulterade i ännu tuffare i skolan och lite sämre resultat, det grämer mig. Mycket. Men Milton är givetvis viktigast och jag är gärna den som tar på mig att VAB:a.
Men dessa läkarbesök alltså.. Skrev om det i december också och vi var lite smått knäckta över två veckors ögoninflammation och dubbelsidig öroninflammation... Och ett fruktansvärt dåligt bemötande vid ett flertal tillfällen, hos olika läkare och sköterskor. Taskigt, dåligt, respektlöst. Tack och lov vägde fina läkare på Vänhem i Hässleholm, upp detta en hel del!
Såhär såg det ut många gånger; Milton sovandes på mig och jag försökte plugga vid sidan om, ja vad gör man?



Sådär ja, här har ni mitt år, i text och bild. Eller delar av det i alla fall. Vårterminen och höstterminen skiljer ju sig markant åt, inte sant? ;) Från en kravlös föräldraledighet som jag hade kunnat gå tillbaks till när som helst, utan att blinka. Till en höst i ett helt anna tempo, men som varit superrolig på många sätt ändå.

Många nya vänner har vi fått under åren, Miltons gudfars sambo. Nya klasskamrater. Föräldrar från dagis. Säkert en hel drös till, men jag nämner inga fler då jag är rädd att glömma någon =)
Ser nu fram emot ett nytt spännande år med nya möjligheter, kram till er alla och Gott Nytt År!


Kommentarer
Camilla

Ja, det var skillnad på de två halvåren! Kul att få lära känna lillkillen lite bättre!

2012-01-03 @ 18:14:07
URL: http://lillafritzson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0