Ett ospännande liv

Jo, så är det. Ett himla ospännande liv har jag. Men skönt, det är det! Jag trivs ju himla bra med mitt liv, medan andra (min syster till exempel) aldrig skulle "nöja" sig med detta, utan vill så mycket mer. Jag har inte så mycket mer jag kan önska mig, mer än en bättre ekonomi, ett jobb efter studenten och ett barn till.
Givetvis önskar jag mig och alla andra ett gott liv och att vi alla får må bra och vara friska. Men det ser jag solm en självklarhet på min önskelista och säkert på de flestas önskelista.

Men mitt liv anses nog av många ganska tråkigt och enformigt. Ett typiskt familje-/"svensson"-liv kanske? Det är upp på morgonen och ta hand om barn och djur. Sedan är det vardag med jobb, skola, dagis för familjemedlemmar.
På eftermiddagen ska barnet hem från dagis och sedan är det eftermiddagssysslor i form av lite stallskötsel, hundpromenad, mellanmål och lek, en och annan middag lagas också och piffar vi till vardagen lite extra, så blir det kanske fika med någon vi tycker om. Som idag var vi hemma hos mina föräldrar och fikade med moffar, som Milton säger. Himla trevligt sådär en torsdag.
Om kvällarna är det lite tv-mys ibland, men för det mesta en del studier för mig. Andra halvan tränar ett par kvällar i veckan.

Om helgerna så jobbas det ibland för min andra halva. Jag är för det mesta ledig om helgerna, om man bortser från pluggande. Då och då träffar vi folk vi tycker om; släktingar, vänner och sådär. Äter middag, kollar film, fikar och så vidare. Det gillar vi. Även om sådana som jag, älskar att vara hemma, umgås här och bara ta det lugnt i myskläder.

Jag är nöjd med mitt liv och har redan hunnit med en del. Jag har aldrig rest eller sådär, mer än 1-2-veckors resor. Det beror ju framför allt på mina hästar och det är inte så lätt att vara hemifrån, av praktiska skäl. Men jag har hunnit med över 9 år med min andra halva, jag har hunnit med att fostra en liten hund. Jag har hunnit med att bo i lägenhet, varav en bostadsrätt. Jag har hunnit med att flytta till hus och byggt stall (pappa...!). Och det största av allt - jag har hunnit med att få barn! Det är ändå inte illa, när man tänker efter, även jag egentligen har ett ganska ospännande liv. Jag älskar mitt liv!!

Nu ska jag plugga (såklart) och snart kommer nog min andra halva ner, efter att ha somnat barnet. Nu ska jag dra igång, kram till er!


Kommentarer
Sofie Andersson

Jag tycker verkligen inte du har någon anledning att försvara varför du har valt det liv som du har. Alla är olika och alla prioriterar olika i livet! Du har all rätt att vara stolt över dig o det liv du lever! SÅ tycker jag :) Kramar från mig!!

2012-02-16 @ 20:44:44
Camilla

Låter som ett bra liv/sätt att leva! Man kan inte göra allting det gäller att välja vägar och välja efter hur man själv vill leva sitt liv. Allt styr man dock inte över, men tankens makt är stark och det gäller att se det positivt! Gilla läget, vilket jag tycker att du gör! Du uppskattar verkligen de små, men viktiga sakerna i vardagen! :)

2012-02-17 @ 20:33:01
URL: http://lillafritzson.blogg.se/
Mimi

? Låter som ett bra liv - sambo, barn, katt, hund, två hästar, hus inkl. stall mm.. Det är ju absolut inte ospännande,,, alla prioriterar vi olika syster men låter nästan som om nån har klagat på att du har ett ospännande liv ?

2012-02-18 @ 09:09:27
URL: http://mimilindborg.bubbleroom.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0