Det här med att få saker gjorda...

Jag har sagt det förr och jag säger det igen - jag kan ibland bli rent tokig på mig själv väldigt ofta.
Allt skjuter jag framför mig, precis allting och det är ju SÅ dumt. Visst, jag är en person som allra bäst arbetar under press och lite stress, det är så jag får saker gjorda och oftast är det då sakerna blir bäst.

Men ändå. Det är dumt, så är det. Speciellt sådant jag har skjutit på fram till idag; ringa och be om ett nytt Ica-kort, kolla upp lite sommarjobb och en läkartid. Laddat ner ett formulär som ska skrivas ut idag, fyllas i och skickas iväg och så vidare - hur svårt är det liksom egentligen och hur lång tid tog det?? Så lång tid som jag skjutit på det så skulle man kunna tro att detta är riktigt jobbiga saker som minst skulle ta 2 timmar, per grej att fixa.
Med någon liten telefontid tog det max en halvtimme, suck.. En halvtimme som jag kunnat lägga ner på dessa samtalen för två veckor sedan - dumma jag!

Om detta är första gången? Nej inte direkt.. Om detta blir sista gånger? Nej, det kan jag inte tänka mig.....!

Nu kommer snart min älskade Milton hem från dagis, woohoooo!! Vi ska dammsuga, han och jag, en av hans favoritsysselsättningar, eftersom vi har två golvmunstycken, så vi kan hjälpas åt jättemycket ;) Sedan ska vi laga mat = jag står för matlagningen och Milton står för vattenlek i vasken. Det är också en viktig uppgift, i alla fall i en 21-månaders pojkes liv ;)

Kram till er alla, kanske hörs vi ikväll?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0