Farbror doktorn!

Hej! I morse var vi hos doktorn med Milton, äntligen! Milton skötte sig jättebra, lite tårar vid "fasthållning" och allergitester, men jätteduktig! Och vilket lättnad det var, att han inte var pälsdjursallergiker, i vår familj hade det varit förödande, med en vovve, en katt och två hästar... Vi kunde, eller ja läkaren, konstatera att det var astma och det är "bara" att fortsätta med kortinson vid behov och en annan inhalator som komplement till kortison-inhalatorn, typ.
Ja det var ju inte direkt oväntat, med två astmatiska föräldrar (som barn) så var det ju ganska väntat att även Milton skulle åka på det, tyvärr. Killen kunde ju fått slippa.

Ikväll var jag på Miltons dagis, på samrådsgruppsmöte - trevligt! Och som vi som var på mötet sa, så är det ett privilegium att få ta del av information från våra barns förskola och kanske vara med och påverka lite. Det känns viktigt för mig, som förälder att göra det. Dessutom är detta ju världens bästa förskola, där man inte kan befinna sig för mycket!!

Nu ska vi kolla klart på filmen, eller ja Marcus ska, jag ska fortsätta läsa lite till vårt grupparbete. Hoppas ni alla mår bra, kram från mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0