Vad jag allra helst önskar mig i julklapp.

Det låter kanske hinla klyschigt och lite pretto-varning, att önska sig saker att ge bort igen. Men faktiskt, det är nog det som skulle göra mig mest glad att få. Jag har det himla bra i livet och visst finns det massor av saker som jag önskar mig, men så finns det människor i världen som lever i misär och mitt hjärta slår lite starkare för alla barn i världen som lever under hemska förhållande, saknar föräldrar, kläder, utbildning, medicin, ett hem, trygghet...
Du kan hjälpa till. Genom SOS webshop kan du köpa mycket av det som kan underlätta vardagen och livet för människor och helt enkelt köpa livsnödvändiga julklappar helt enkelt.

Du kan till exempel köpa Medicinpaketet, som ger HIV-behandling till ett barn i Moçambique i en vecka.




Alla barn behöver få leka, kanske framför allt de barn som har det svårt, få glömma vardagen och leka, så som barn ska få göra. Du kan bidra med ett lekpaket.




Det finns ett Familjepaket, som sponsrar barnbyar där ensamma barn får en familj, kärlek, mat, medicin och skolböcker.


Så om någon tänker köpa en julklapp till mig - köp någon av dessa gåvor eller någon av de andra gåvorna inne i webshopen. Eller om ni har någon annan att ge en julklapp till, varför inte någon av ovanstående?
Kram, ta hand om er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0