11-11-11...

...var det ju igår, men jag hann verkligen inte blogga (eller kunde inte i och med att det inte fungerade mellan telefonen och blogg-appen). Men det senaste dygnet har varit intensivt, men fullt av energi-boostar - oj, vad jag har laddat energi (och gjort av med, men mest laddat). Igår efter skolan och efter dagishämtning träffade jag två underbara kompisar på en snabb kopp kaffe, som jag tycker om er, Karro och Jossan, tack för att ni finns!

Sedan var det bara att svira om och göra vid mig, då jag skulle på en invigning i nya blomsteraffären här i Byn - Vilda Blomster - det var SÅ trevligt, tack tjejer för inbjudan, det var en lyckad kväll!

Sen gjorde jag ytterligare en "omsvirning" av klädbyte (som jag skulle visat er igår, men det funkade inte som sagt och nu får jag inte in fotona rätt i datorn, så det får vara så för idag med det) eftersom jag skulle möta upp ett gäng klasskompisar i stan för att sedan gå ut med ett annat gäng - rörigt kanske, men det fungerade det med ;) Så Harrys restaurang först och sedan vidare för min del när klasskompisarna skulle hemåt, ner till dansgolvet och andra vänner. En hel-festlig kväll med andra ord och jag hade jätteroligt. Och sent blev det ;)


Men vadå då? Det var ju bara att stiga upp i tid idag, för hästar var utsvultna och ville ut. Slängde ut fina hästarna och sprang in igen för att hämta kameran, det var en så fin morgon och hästarna var på topphumör, likaså jag och mina två andra fyrbenta djur. Dessa två små fyrbenta, följer mig (och de andra) vart jag än går; mockar jag så är de där, är jag i hagen så är de där, eller som nu när vi sitter i soffan så nog är de där, flockdjursbeteende? Ja visst!

 



Min lilla indianhäst.. Fina Malva, så fin du är! Här fortfarande med spån på ryggen, det brukar i och för sig finnas kvar lite när hon ska in också för kvällen, hon har så mycket päls och man så allt fastnar ;)


Armani är inte alls lika lätt att fotografera, men han är min klippa i alla lägen så det gäller att försöka vänta ut ett bra läge och vara snabb, detta var det bästa jag kunde få fram idag =) Fina Armani vill helst vara ifred och få äta sin frukost. Han är sådan som person helt enkelt och har alltid varit, han är en "riktig häst" till skillnad från min lilla Malva som nog mer är som en hund.


Finns det något bättre sätt att starta morgonen på? Jag tror faktiskt inte det. Mina djur betyder så otroligt mycket för mig. De gör så gott i mig att ha dem nära, få lukta på dem, känna på dem, veta att de finns där för mig och veta att de tycker om mig. Älskade djur!

I eftermiddags tog jag Milton och Yda på en lång promenad, ytterligare en energi-boost med andra ord, svettigt och härligt och vi alla tre gillade det, precis som det ska vara helt enkelt. Mina föräldrar kom hitom snabbt och hade med sig Dusty. Fina hunden, jag var så ledsen härom dagen då han var väldigt sjuk och inte alls mådde bra. Idag var han en helt annan hund och det gjorde mig så himla glad.

Kvällen har tillbringats mest här i tv-rummet, taket är nu målat en tredje gång, jaaa! En gång till, men det är m.y.c.k.e.t arbete kvar; taklistor ska målas, jag vill ha fram murstocken, bestämma oss över panel-väggen (färgval..), bort med väven på ett eller annat sätt. .  . Listan kan göras lång, men vi får ju börja någonstans och valde taket =)

Nu ska vi alldeles strax gå och lägga oss. Det blev ju inte så många timmars sömn i natt så det tänkte vi ta igen i natt istället, kanske kan behöva ;)
Ska bara hinna förbereda ett, eller kanske två, blogginlägg till. Gäller att ta igen lite missade inlägg nu! Säger godnatt så länge, kram från mig!


Kommentarer
Sandra Olsson

Visst är det härligt att ha sina älskade hästar hemma, kan gå ut när man vill och bara få känna deras underbara doft!=) //Sanra

2011-11-13 @ 10:06:28
URL: http://sandra87sblogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0