Tankar kring att flytta

Hej vänner! Idag är det söndag, ännu en vecka har gått, en vecka mindre tills jag börjar jobba och en vecka mindre tills vi flyttar, mycket om händer nu med andra ord och jag börjar bli stressad!

På tal om det här med att flytta, så läste jag hos en av mina favorit-bloggerskor HÄR (<---klicka där) där Britta har skrivit om just det här om att flytta. Man bryter upp så mycket egentligen när man flyttar och även om vi längtar jättemycket efter huset och verkligen ser så mycket fram emot att få flytta, så är det ändå lite sorgligt. Alla ställen vi besöker varje dag; affären vi handlar i, promenaderna vi går, träden vars grenar jag drar högerhanden genom varje kväll under mina hundpromenader, människorna vi möter och pratar med.
Nu låter det ju som att vi ska flytta till andra änden av Sverige, fast vi bara ska flytta en dryg mil härifrån. Men just dessa sakerna bryter vi ju ifrån då vi får in nya vanor, rutiner etc. i det nya hemmet.

Mest "sorligt" eller hur man nu väljer att säga, är väl ändå att vi lämnar Miltons första hem. Detta är ju hemma för honom, här hittar han och kryper nu runt överallt i lägenheten. Det var hit vi tog hem Milton efter bb, här har vi fått se Milton utvecklas, både fysiskt och som person, det är här vi har fått se honom växa upp till den härliga "toddlern" han är idag.
Snart är inte denna lägenhet en del av vårt hem längre. Det känns konstigt, spännande, fantastiskt, sorgligt och allt annat på en och samma gång!

Lite tankar från mig såhär på en söndag. Tack Britta för ditt inlägg om att flytta, du satte fingret på spiken och skrev precis sådant som jag har tänkt kring att flytta!
Hoppas er söndag blir fin. Här vankas barnkalas i eftermiddag, men först när Milton vaknar så är det lunch, hästarna i Vinslöv och lite små-fix. Kram på er


Kommentarer
britta bloggar

Fint! OCh tack tack :)

2011-05-08 @ 22:23:22
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Camilla

Precis så som du skrev om att bryta upp från alla rutiner i ett hem och flytta, även om det inte är så långt, precis så kände jag häromdagen när jag kom att tänka på skoltiden och då jag bodde i Kristianstad. Har tex inte cyklat där sen jag flyttade och inte ens varit och sett hur det ser ut i området jag bodde i. Sorgligt på något sätt. Hoppas er flytt går fint. kram

2011-05-10 @ 20:20:33
URL: http://lillafritzson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0