Det gäller att passa på

Ja idag skiner solen och det ser lite småkallt ute, men vad gör väl det så länge vädret är såhär? Solen värmer gott ändå, både utanpå kroppen och inuti =) Men jag har för mig att vädret ska bli sämre redan imorgon så idag ska vi ta vara på dagen och vara ute lite. Först i eftermiddag blir det babycafé och sedan stallet för Milton, Yda och mig.
Tråkigt att Marcus jobbar. Egentligen skulle han ju varit ledig eftersom det är tisdag, men det var visst någon utbildning idag, det var därför som han var ledig igår istället. Och nu är han inte ledig förrän nästa tisdag.

Badrummet är skurat, disken är diskad, sakerna i lägenheten är undanplockade, håret är plattat och jag är vidgjord för dagen. Skönt nu när Milton sover att unna mig själv att sitta här. Snart ska jag slänga ihop lite lunch till mig så jag hinner äta innan Milton vaknar.
Milton hoppade över sin tidiga morgonvälling idag, som han brukar äta runt 05,00, han brukar somna om efter det och sova till 08,00 innan dagen börjar ordentligt. Istället vaknade han hunt 07,00 och ville gå upp. På ett sätt är väl detta det bästa, att han sover hela natten och sedan går upp en gång för alla istället för morgonvällingen. Samtidigt är det skönt att gå uppe vid 05, ge vällingen och sedan krypa ner i sängen några timmar till. Men samtidigt är det skönt att sova hela natten.

Idag är det Internationella Kvinnodagen. Inte för att jag ska fira den på något speciellt sätt, men värt att nämna ändå. Det är en viktig dag och det pratas mycket om den i alla fall på TV idag. Kvinnlig avundsjuka är ett ämne som har tagits upp och ett annat ämne som pratas mycket om är lika värde mellan män och kvinnor, lika lön, lika rätt till att synas och höras etc.

Nu blir det tidig lunch för mig, ha en underbar dag! Glöm inte äta en semla, det är ju även Fettisdagen idag ;) Kramar!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0