Shoppat

Hejsan! Visst blev det lite handlat idag, fast ändå långt ifrån det jag var ute efter. Gummistölar från Polarn och Pyrets rea, där Milton även fick en brun kofta. Han fick även ett par sandaler och ett par gympaskor, men dessa två paren blev jag faktiskt inte alls nöjd med. Då kan man ju fråga sig varför jag (vi) ändå handlade dem, men vi blev nog lite desperata eftersom Sötsnöret knatar runt nu med lära-gå-vagnen, och kanske vilken dag som helst vill gå lite smått både utomhus och inomhus. Så dessa får han ha så länge, tills jag har funnit några som jag tror fungerar bättre. Milton har ju ganska normalstora fötter, men ack så tjocka och så kniper han med tårna så fort man rör fötterna eller ska ta på något på fötterna - väldigt kittlig ;)
Och inga regnkläder fick vi tag på. Även där ställs ju lite krav från vår (min ;) ) sida och de jag hittade som föll mig i smaken var på tok för dyra. Till exempel så tycker jag att Polarn och Pyrets jackor för 500-600 kr är åt skogen för mycket, speciellt för en såhär liten småtting som förmodligen endast kan ha den i hösten, eller möjligen till våren också, men sedan är det kört. Kanske om det hade varit byxor också och jag verkligen ville ha dem, men nä. Någon måtta får det väl ändå vara ;)

Nej, oj vad mycket svammel. Ikväll lagade vi en så god och enkel middag! Potatis- och köttfärsgratäng:

1 kg potatis
500 g blandfärs
1 gul lök
5 dl matlagningsgrädde
riven ost
salt och peppar

Bryn köttfärsen och löken. Skala och skär potatisen i mindre bitar. Blanda ihop köttfärsblandningen och potatisen i en ugnsfast form och krydda med salt och peppar. Häll på matlagningsgrädden. Strö över osten och så in i ugnen ca 45 minuter på 200° - OJ så gott det blev!!


Kommentarer
Peppe

Nu använder ju inte mina killar regnkläder längre för i deras ålder är det coolare att bli blöt ;-) men när de använde så hittade jag faktiskt på H&M till bra pengar. Både byxa o jacka supermjukt och tåligt. Vet ju inte om de har kvar nu för tiden men "på min tid" bara ett tips!

Kram

Peppe

2011-07-20 @ 23:44:15
URL: http://jalkling.blogg.se/
Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Låter smarrigt!

2011-07-21 @ 07:58:16
URL: http://hannafialotta.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0