Inför Dagisstart

Eller ja jag vet, förskolestart ;) Men i vardagsmun säger jag dagis och det kommer jag fortsätta göra.
Idag blir det en tur till stan i hopp om att börja hitta lite ytterplagg, skor och stövlar åt Milton. Det är verkligen hög tid nu med tanke på att dagisstarten närmar sig med stora steg.
Det är mycket som ska ordnas, helst "dubbelt av allt" för att slippa asa framför allt ytterkläderna fram och tillbaks hela tiden. Men jag vet faktiskt inte hur genomförbart det är? Först och främst får det bli en uppsättning av allt och så får vi senare köpa till, om det visar sig att vi behöver det.
Nu har ju vår fina prins äntligen börjat gå med lära-gå-vagn så smått!! Så skor behövs verkligen nu - oj, vad jag har sett fram emot att han skulle börja gå och nu närmar det sig verkligen!
Många säger att "njut så länge de kryper" och det ligger säkert något i det också, men det är smutsigt med ett barn som kryper eftersom knän, fötter och händer blir så smutsiga. Det är bökigt med ett barn som kryper eftersom vi alltid får bära honom. Nu har vi dessutom punktering på vagnen så hur vi ska lösa det i stan, det är en annan femma ;) Hade han gått så kunde han sprungit lite själv och blivit lite buren.
Nog för att jag vet att så små barn inte alltid lyssnar och går där man vill att de ska gå, men i många fall underlättar det ändå tror jag =)
Ja nog om det nu, handlas ska det göras, oavsett =) Ha det så bra, kram!


Kommentarer
Sara

Hej Fanny!

Jag håller med dig, jag kommar också alltid att kalla det dagis till vardags!

Jag vet exakt hur du menar med att du vill att Milton ska gå. Wille var 16 månader innan han tog sina första steg, kläder slets sönder, skor blev väldigt förstörda när han kröp och så allt bärandet. Wille stod inte själv så jag var tvungen att bära honom alltd, bara jag skulle sätta in honom i bilen, kunde liksom inte bara sätta honom ifrån mig för att öppna bilen osv... Som sagt jag har stor förståelse och du ska se snart springer han som bara den. När Wille väl började gå var han superstadig direkt efter som han väntat tills han var "mogen" ;-)

Ha de gott!!

Sara

2011-07-20 @ 15:03:57
URL: http://annasarailinderod.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0