Ett axplock

Vi fick ju som sagt hur mycket fint som helst i förrgår och igår, så snälla måste vi ha varit ;) Här kommer ett litet axploxk över vad vi fick. Som sagt ett litet axplock och det som har hamnat som foton under kvällen i kameran.

Milton fick underbara Converse, i brunt skinn som jag tror är köpte i USA. Dessa fick han av sin fina gudfar och hans sambo - tack snälla! Milton som aldrig har brytt sig värst mycket om skor, tyckte att dessa var bästa presenten igår kväll. Han ville ha dem på sig och sedan spatserade han runt hos mormor och morfar och tittade på skorna, Sötunge!


Av min älskade Marcus fick jag en Marimekko-skål till till min samling, tack snälla älskade! Så glad jag blev, den nya är alltså den frostade skålen. Jag vill ju ha en av varje av de stora, jag är ju en liten bit påväg i alla fall =)

 

Marcus och jag fick 6 stycken fina Ittala-vinglas, som jag velat ha dessa länge!! Jag blev så överraskad och glad när vi öppnade paketen, de är ju så snygga! Tack snälla mamma och pappa =)


Juldagen idag ja, den behagligaste dagen på året tror jag. Skönt, lugnt och inga måsten alls. Dessutom behövs ingen mat lagas, eftersom det äts rester för hela slanten, ja tack ;)
Vi har haft en lugn och skön dag hela dagen. lite promenerande, gratis-ätande och sådär. Lite nytta har vi gjort ändå; vi har sorterat bland Miltons gamla leksaker - en hög för slänga, en för spara och en för att skänka. Allt för att göra plats för allt nytt han har fått i dagarna. Alla julklappar är också uppackade och hemmet är någorlunda iordning-plockat. Själva ligger vi bara på soffan hela kvällen. Till skillnad från många andra skulle jag aldrig få för mig att festa och "leva rövare" ( ;) ) på Juldagen. Nej, varje Juldag går i lugnets tecken för mig, från morgon till kväll, så även i år och jag älskar det!
Hoppas allt är väl med er och vad ni än gör ikväll så hoppas jag att den blir kanon! Kramar!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0