2011 del 1

Jag tänkte summera mitt år och lägger upp det i två delar, halvårsvis då givetvis =) Här kommer det första halvåret.

Januari. Den 25 januari blev vi husägare, vilket är helt fantastiskt! Vi var så lyckliga över detta och är givetvis fortfarande! Det känns fortfarande helt overkligt och konstigt att just vi bor i detta hus, vi är så glada i vårt lilla fina hus!

Milton blev 8 månader i januari. Såhär såg han ut då, Snöret! Finaste Milton, tänk att jag umgicks med dig dagarna igenom då, saknar det hur mycket som helst!

 

Februari. Denna månad tillägnar jag min Yda. Jag skrev ett långt inlägg om henne i februari och det vill jag lyfta fram. Hon är verkligen vår stolthet och ögonsten och vi älskar henne obeskrivligt mycket. Hon är så himla duktig och vi får mycket beröm för henne och framför allt över att hon är så otroligt lydig och lojal. Det är inget vi direkt kan ta åt oss äran över, det har liksom bara fungerat från början. Eller kanske ska vi därför ta åt oss äran? Något bra har vi säkert gjort för att få henne som hon är idag. Vissa hundar är nog lättare att jobba med än andra. Nu menar inte jag att Yda är helt perfekt ;) Hon har senaste åren blivit ganska mesig. Jag har svårt att förhålla mig till den sidan av henne, eftersom jag är van vid lite tuffare och självständiga hundar. Eller van och van, men jag trivs bättre med det och tycker det är lättare att arbeta med. Däremot anser jag fortfarande att Yda är min "ones in a lifetime". Min stora kärlek på fyra ben.

 

Mars. I denna månad drog allt vad hosta heter, igång. Miltons jäkla hosta, som fortfarande dyker upp i perioder. Både Marcus och jag var host-barn, så det är väl ingen slump och det är säkerligen något som Milton kommer att få dras med under uppväxten, stackaren.

Vi köpte ny bil i mars också. Fina pärlan =)

 

April. Den 25 april hände något stort - Milton började krypa!!! Äntligen! Stora killen, jag kommer ihåg det som om det var igår, ooooh!

Jag gick också med extrem ständig värk i rygg och nacke. Mer än vanligt. På grund av allt arbete med veden. Det är ju roligt att arbeta fysiskt och använda kroppen, det tycker jag verkligen. Men när det går så långt att starkare tabletter måste skrivas ut, för värk och inflammation, då tycker även jag att det gått för långt. Men roligt hade vi ;)

 

Maj. Milton fyllde ett år, 1 år. Ett helt år alltså, kan ni fatta det?! ;) Jag kunde det knappt, lika lite som jag vill inse att han faktiskt är ett och ett halvt år nu, stoppa tiden!!

Den 29 maj, dagen efter Miltons födelsedag, flyttade vi till huset. Som vi hade längtat hela början av året till detta och som vi njuter och älskar det!

 

Juni. Den 14 juni var också det ett viktigt datum för oss (mig!), en enorm milstolpe i mitt liv. Hästarna fick flytta hem. Hem till sitt och mitt nya hem. Jag får gåshud bara jag tänker på den känslan fortfarande och jag kan knappt förstå det.

Den 20 juni tog min föräldraledighet slut. Jag var ledig mycket i sommar ändå, tack vare att jag jobbade som jag gjorde, men den tog ändå slut där och det hade jag otrolig ångest över och saknar det massor fortfarande.

Första halvåret av mitt 2011. Känns alltid lite vemodigt tycker jag, att lägga ett år bakom såhär. Men samtidigt roligt att se fram emot ett nytt. Återkommer med del två imorgon, för intresserade =)
Kramar och godnatt!




Kommentarer
Camilla

Kul med en sammanfattning av året (halvåret). Jag sammanfattade 2010 i min blogg och ska göra samma sak med 2011. kul att titta tillbaka :) och att blicka framåt!

2012-01-01 @ 12:45:57
URL: http://lillafritzson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0