Periodare ;)

Det skulle man kunna kalla mig. Periodvis tycker jag att det suger att gå ut och motionera, asar mig ut i ren tvång och hela kroppen protesterar. Allt onyttigt i matväg är gott och det är det enda jag helst äter (givetvis äter jag annat också, men hade jag endast lyssnat på kroppen så hade endast onyttigt äts.
Tack och lov så kommer det alltid bättre perioder och då är jag nästan helt åt andra hållet. Just nu är jag inne i en sådan fas; jag älskar mina långa, snabba powerwalks, idag gick jag en halvmil på ca 49 minuter, alltså knappt 10 minuter per kilometer, helt okej med tanke på att jag stannade och tog på Milton skon igen, tog upp hundbajs, stannade vid två stora vägar i väntan på att komma över och hade givetvis med mig barnvagnen.
Igår skulle Mimi, Milton, Yda och jag gå halvmilen som powerwalk, men jag hade fullt upp med att plocka björnbär och hasselnötter, så vi kallade det en myswalk istället ;)
Och så äter jag bra, nyttigt och ordentlig mat och väljer mot det där andra onyttiga. Ikväll skulle vi mysa till det med lite chips framför tv'n, men det smakade inte alls gott. Jag tackar inte gärna nej till chips då jag tycker det är SÅ gott, men sådana här perioder är det ingen höjdare ;)

Tur det går upp och ner det där. Tänk om jag bara hade varit åt ena eller andra hållet, nej det hade inte fungerat alls!
Snart ut och röja lite, tömma släp såhär mitt i kvällskvisten, men det måste dessvärre göras eftersom släpet ska lämnas imorgon tyvärr.
Dags att sätta fart, sedan är det dusch och säng som gäller, KRAM!


Kommentarer
Cissi

men skönt med sånna perioder som balanserar upp det.. Hos mig blir det mest tappra försök som håller i en vecka lite drygt, sen kommer helgen och vips har jag hittat tillbaka till godisskålen.. ;)

2011-08-26 @ 10:38:38
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0