Måndagslista nr 294

Hej på er!
 
Idag är det måndag och jag är extra glad över att...
 
...det är sista veckan innan semester - nu räknar vi ner! Så härligt :)
 
...pojkarna och Marcus redan har semester. Härligt att komma hem till dem om eftermiddagarna nu denna vecka och slippa att stressad pussa dem hejdå på morgonen, utan kunna göra det i lugn och ro när de sitter och morgon-myser i soffan.
 
...det ser ut som att det är pågång att bli bättre väder nu senare i veckan. Underbart! Vi är nog många som hoppas på precis det, att sommaren är påväg tillbaka igen.
 
...helgen varit toppen! Lugn fredagskväll. Lördagen bjöd på träning först och kom hem till svägerska som passade barnen och svåger som klippte gräset, så himla fint av dem. Sedan körde pojkarna, Marcus och jag till Sölvesborg och Killebom-festivalen för några timmar. Och det var SÅ mysigt och roligt. Karuseller och lotter, sedan Langos och avslutningsvis bra sommarmusik vid torget och barn som bara sprang runt och hade roligt. Känslan, åh!
Igår blev det träning, barnkalas på lekland med Milton (och mig för jag blev kvar) och sedan cyklade vi en sväng innan barnen skulle i säng. Fin helg!
 
...jag lyckades klämma in 5 träningspass i veckan som gick. Det är verkligen min max-gräns, men också det jag så gärna vill hinna med. Jag har varit igång ett tag nu med tränigen på den här nivån (alltså, verkligen inget extremt, men innan var det ett par hundpromenader i veckan, så en annan nivå nu helt enkelt) och det känns i kroppen. Det känns fantastiskt i kroppen! Jag mår mycket MYCKET bättre. Jag är gladare och orkar mer. Jag är trevligare att ha och göra med hemma och mår bättre fysiskt och psykiskt än på länge.
Alltså, jag hatar att träna, tycker det är bland det tråkigaste jag kan göra. Men när jag får må såhär efteråt och när jag ser resultat på kroppen, DÅ känns det ändå som att det är värt det. Det är värt, att prioritera mig själv där och då :)
 
Nu är lunchen slut, dags att fortsätta! Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0