Måndagslista nr 270

Hej ny vecka!

Idag är jag extra glad över att...

...vi har fått lite vinter, trots allt. I Skåne får vi vara nöjda med några dagar verkar det som. Och vi har ändå hunnit med pulka- och snowrace-åkning, skridskoåkning och bygge i snö. Himla härligt!

...vi har hittat Downton Abbey. Marcus och jag har blivit riktiga serie-nördar och har precis upptäckt DA. Och vi älskar serien! Betar av minst tre avsnitt varje kväll. Älskar det!

...det faktiskt känns som att jag äntligen kommit igång med någon form av träning. Jag tänker liksom annorlunda kring det och har ett annat fokus. Äntligen, hoppas motivationen håller i sig. För jag behöver detta.

...vi har fått varmare på kontoret, äntligen! 10 grader inomhus var sådär. Nu är det kanske 18-20 grader - också för kallt, men betydligt skönare.

...idag har vi varit officiella husägare i fem år. Fem år sedan vi skrev på papperna och slängde upp handpenningen på bordet (nåja..). Jag kan aldrig tacka min pappa nog, som "hittade" huset åt oss.

...vår Sparv är 1,5 år idag. Jag kan knappt förstå det. Ettochetthalvt liksom. Hur gick det till? Vår älskade Lillebror.
Det kommer ett inlägg åt honom senare ikväll.

Detta får avsluta, nu DA! Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0