Måndagslista nr 251

Idag är jag lite extra (tisdags-) glad över att...

...Dante har börjat gå lite och det är så härligt och roligt! Små, små ostabila men ändå stadiga steg. Ljuvligt! I fredags släppte det så smått och vi tycker det är SÅ roligt!!

...vi hade en toppenhelg! Kräftskiva, lite utgång för min del, familjedag i söndags med killarna. Japp, topp helt enkelt.

...vädret verkar ha vänt. I helgen var det så dåligt väder att det inte var klokt. Nu är det sådär lite början-på-hösten-krispigt där solen får värma en för i skuggan är det kallt. Älskar det, bästa årstiden tror jag!

...det är full fart mot helgen! Imorgon halvvägs!

...vi bor i Sverige. I dessa tider är jag otroligt tacksam över att jag hade turen att födas i Sverige. Jag hoppas folk som flyr hit får möjlighet att känna samma tacksamhet över Sverige någon dag, som jag gör idag. Kanske inte samma tacksamhet och lycka, det blir nog svårt med allt de bär med sig i sitt bagage. Dessa människor, vuxna och barn, har varit med om så mycket vi inte ens kan föreställa oss. De behöver Sverige och jag är övertygad om att Sverige behöver dem också.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0