Måndagslista nr 217

Hej på er!

Idag är det måndag och jag är lite extra glad över att...

...dagis börjar denna vecka. Egentligen älskar jag att ha Milton hemma så det är inte det. Det är skönt att slippa ut och ränna på morgonen för att ta oss till dagis. MEN vi behöver komma in i rutiner och skapa en viss vardag igen. Och DET ska bli skönt. Denna termin blir ju Milton ett "vanligt" 15-timmarsbarn och kommer vara ledig ett par dagar i veckan med Dante och mig (och sedan med Dante och Marcus) och det ska bli härligt.

...jag äntligen ska få ha det just så; föräldraledigt och ett 15-timmarsbarn. Som jag ska njuta av mina barn dessa veckor innan jag börjar jobba. Och det är bara sju veckor dit, hjälp!! Blandade känslor fortfarande, men samtidigt ska det bli SÅ skönt och SÅ roligt!

...vi får larmet installerat imorgon. Som vi längtar efter det. Så mycket tryggare det kommer kännas nu efter inbrottet och allt.

...vi denna vinter verkar få låga elkostnader, haha.. Det är väl enda fördelen med denna skitvinter? Det är ju inte klokt så varmt, grått och blött det är ute. Jag vill ha kyla, ljust och hård mark denna tid på året. Men elräkningarna är ju behagliga. Om vi nu ska hitta någon fördel med denna vinter.

...vi äntligen kommer få nytt glad i vår altandörr imorgon! Åh vad härligt!! Ser ju för trist ut med provisoriskt lagad glasdörr.

Nog för ikväll. Min förkylning tar knäcken på mig så det blir tidigt i säng.
Kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0