Måndagslista nr 231

Hej vänner!
Idag är jag lite extra glad över att...
 
...dagen snart är över, haha.. En rätt pissig jobbdag med alldeles för mycket motgångar. Men sedan var det helt galet skönt att komma hem. Vi åt kvällsmat ihop, sedan tog jag med mig Dante ut och gjorde stallet. Och så planterade vi lite. Herregud vilket skönt väder! Väl inte så duschade jag av mig denna dag och känner mig nu som en ny människa, bortsett från spänningshuvudvärken.
 
...jag ska börja senare imorgon eftersom vi ska på utvecklingssamtal för Milton på dagis. Åh vad jag har längtat! Äntligen ska jag få vara med och lämna honom en dag.
 
...Marcus och jag ska iväg ett dygn i helgen, på en överraskning som han styrt upp och jag har ingen aning om vad vi ska göra eller vart vi ska. Barnlediga är vi iaf och jag längtar hur mycket som helst! Hur härligt blir inte detta?!
 
...det kliar i trädgårdsfingrarna. Åh vad jag älskar att ha en trädgård. Framför allt såhär års när allt ligger framför oss. Långa, ljusa och varma kvällar. Så underbart!
 
...jag har choklad som jag sitter här i soffan och moffar i mig. Jag vet, jag borde inte, speciellt inte en måndag. Men vet ni? Idag kunde jag inte brytt mig mindre. Idag är jag så värd detta sockerintag. Detta och "Unbreakable Kimmy Smith" på tv, så värt!
 
...pojkarna och jag hade några riktigt härliga timmar tillsammans med vänner igår på kosläpp. Dante satt antingen i vagn eller på en filt. Han är rätt lättsam, den där lille. Milton däremot älskade det. Ja alltså allt utom kosläppet i sig, hahaha.. Men att kika på hönor, klappa kanin och medan andra barn satt i traktorer, hoppade Milton från en sten. Han är ju lite van vid traktorer, den där ungen. Det är liksom ingen big deal för honom längre. Nä, tacka vet han stora stenar ;) Och det bästa av allt, hoppa på höskullen (eller halmskullen, om vi ska vara korrekta). Alltså, det kan ha varit det roligaste Milton någonsin har gjort. Hela han såg ut som en halmbal efteråt, men som han älskade det.
 
Dags att runda av här, vi hörs i dagarna. Stor kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0